כתיבת עבודה אקדמית בפסיכולוגיה

כתיבת עבודה אקדמית בפסיכולוגיה נחשבת למאתגרת אך גם למעניינת בו זמנית. המקצוע עצמו הוא מאוד מעניין, כי הוא חלק מן החיים שלנו. פסיכולוגיה מופיעה בכל האספקטים של חיינו.

אז מהי בעצם פסיכולוגיה? פסיכולוגיה היא תחום דעת במדעי החברה ובמדעי הרוח, שתפקידו הוא לחקור את התנהגותם של בני אדם אינדיבידואלים וגם לחקור את התהליכים הנפשיים שעוברים עליהם. ניתן לכנות פסיכולוגיה בתור "מדע ההתנהגות", מכיוון שייעודה לתאר, להסביר, לנבא ולשלוט על התנהגות.

במקור מיוונית: "פסיכה"=נפש, "לוגיה"=תורה. ולכן, בהגדרתה היא חוקרת את נפש האדם, וזה כולל גם את הקוגניציה (תופעת הידיעה האנושית), התודעה, הרגש ואת השפעת שלושת האלמנטים הללו על נפש האדם.

נוסף על כך, הפסיכולוגיה חוקרת את היחסים שבין האדם לבין סביבתו ואת ההשפעה ההדדית ביניהם.

מי שעוסקים בתחום הם פסיכולוגים, ומתוך התחום יוצאים פסיכולוגים קליניים, תקשורתיים, חוקרים ורפואיים.

אם גם אתם סטודנטים לתואר ראשון או לתואר שני ועוסקים בפסיכולוגיה, המאמר הזה הוא בדיוק מה שאתם חיפשתם ובדיוק בשבילכם. בואו ונתחיל.

כתיבת עבודה אקדמית בפסיכולוגיה

מה צריך לדעת על כתיבת עבודה אקדמית בפסיכולוגיה?

כתיבת עבודה אקדמית בפסיכולוגיה מצריכה, ראשית כל, ידע כללי בנוגע לכתיבת עבודות אקדמיות.

קודם כל, יש להקפיד על פונט קבוע בכל עבודה (רצוי דויד), ובגודל 12 לכתיבת התוכן. לעתים קרובות מאוד, יש להגדיל את הכתב ל-16 או ל-18 בשביל ליצור כותרות שונות. רצוי להתחיל מכותרת ראשית ובולטת, בכל עבודה שתכתבו.

מלבד זאת, יש להקפיד על רווח וחצי (1.5) של שורות, כי זה יוצר סדר לעיניים כאשר הן קוראות את מה שאתם כותבים. דבר נוסף וחשוב שאתם צריכים לזכור זה לכתוב בפסקאות, למען כך שיהיה לכם סדר בכתיבה, שתוכלו לסדר את הנושאים בסדר הגיוני, נכון ורציף.

מה עוד צריך לדעת? כמובן, הכתיבה. היא צריכה להיות מוגבהת ותקנית, כיאה לרוח האקדמיה. לא יהא זה יומרני לגלות לכם כי נקודות יכולות לרדת לכם על דקדוק, תחביר וסגנון כתיבה. יש מרצים שלא מקפידים על כך, אך רובם הגדול כן. בכל אופן, עליכם לשים לב שאין לכם שגיאות כתיב, ושהכתיבה שלכם תהיה עניינית, מדעית, רהוטה וקולחת.

איך כותבים?

כתיבת עבודה אקדמית בפסיכולוגיה מצריכה ממכם אלמנט מאוד חשוב, שנקרא שאלת מחקר. מדוע כה חשוב האלמנט הזה? כי זהו אלמנט שתפקידו לבחון את הכיוון שאליו תגיעו במחקר שלכם.

לפני כן, עליכם לבחור נושא שמעניין אתכם. ברגע שזה יהיה כך, לא תהיה לכם בעיה בהמשך כתיבת העבודה.

המטרה היא שתגיעו לממצאים, שיהיו התוצאה והתשובה לשאלה שלכם. לרוב, בתחום הזה השאלה תהיה איכותנית, ותרצה להעביר נרטיב מסוים.

דוגמא לשאלה כזו: האם השירות הצבאי מפתח יותר רגשות חיוביים או רגשות שליליים?

לאחר מכן, התפקיד שלכם יהיה למצוא מקורות שמדברים על כך. אלו חייבים לראות מקורות אקדמיים, שבלעדיהם לא תוכלו לקבל את האסמכתא לתיאוריה שלכם.

זכרו, העבודה שאתם כותבים היא המחקר שלכם וגם התיאוריה שלכם. ולכן, אם אתם בוחרים שאלה למחקר, עליכם לוודא כי יש לכם זיקה אליה.

מידע נוסף ורלוונטי

לרוב, מאמרים שקשורים לתחום הנזכר לעיל, יצריכו עבודות תרגום. מדוע? כי לרוב אלו יהיו מאמרים בשפה האנגלית. לשם כך אנחנו כאן.

אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתחום הפסיכולוגיה ולתרגום מאמרים – הצוות שלנו הוא הכתובת שלכם. הצוות שלנו הוא בעל מיומנויות, מקצועיות ומסירות לעבודה, ויכווין אתכם וגם ימקד אתכם במטלות האקדמיות שלכם.

לכל שאלה או מענה, צרו עימנו קשר.

צרו קשר

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן