כתיבת עבודת דוקטורט מקצועית

עבודת דוקטורט היא אבן דרך ביצירת התואר שמלווה כל מרצה במדינת ישראל: תואר דוקטור. זוהי עבודה ייחודית, ששונה מכל העבודות האקדמיות, שאליהן הם נדרשו בעבר ואליהן הם נדרשים בהווה כמרצים לעתיד.

זה מה שבעצם מגדיר את המרצים העתידיים של מדינת ישראל- העבודות הללו, שהן בעצם המחקר שלהם.

אז מה זה בעצם?

לפני שנדע זאת, חשוב להדגיש שהחברה שלנו מעניקה סיוע אקדמי גם בנושא הדוקטורט, שכן על חלק מלקוחותינו נמנים מרצים לעתיד, שזקוקים לכל סוגי הסיוע האקדמי שקשורים לנושא.

אנו עוסקים בכל מה שקשור לכל סוגי הדוקטורט, כולל עבודת דוקטורט בחו"ל, שבסיומה המרצה העתידני מקבל את דרגתו ממוסד להשכלה גבוהה בחו"ל, בו הוא למד.

אם גם אתם זקוקים לסיוע בנושא או שסתם תרצו לקבל מידע מעניין על אודות הנושא, הגעתם אל המאמר הנכון.

עבודת דוקטורט

אז מהי בעצם עבודת דוקטורט?

עבודת דוקטורט היא תואר אקדמי עליון, שמוענק לאחר השלמת עבודת מחקר שההיקף שלה הוא מאוד משמעותי (בהשוואה לעבודות אקדמיות אחרות) או לאחר שנוצרה רמה מקצועית שמאפשרת פעילות אקדמית עצמאית ברמה גבוהה.

זו עבודה אקדמית מן הסוג הנעלה ביותר, שמן הסתם שהיקף העמודים שלה יהיה גדול במיוחד, בהשוואה, למשל, לעבודות סמינריוניות טיפוסיות במסגרת לימודים לתואר ראשון ולתואר שני.

לפי הדרגה, מדובר בעצם בסוג של "תואר שלישי", כאשר "תואר רביעי" ייחשב כבר בעבור מרצה שקיבל מעמד של פרופסור.

לרוב, מבצעים את העבודה הזו לאחר השלמת תזה. רק תשעה אוניברסיטאיות ציבוריות במדינת ישראל רשאיות להעניק את התואר, וזאת בהתאם לתחום ההתמחות שלו, למשל: דוקטור בפילוסופיה או דוקטור ברפואה. כל המרצים והרופאים הם רשמית בעלי תואר דוקטור.

מהי מטרת העבודה?

המטרה של העבודה של הדוקטורט הינה לקדם ולפתח תרומה לידע האנושי באחד מן התחומים המדעיים. המטרה היא גם, אפוא, להשפיע על המין האנושי ודרך העבודה הזו- להשפיע על דעות, עובדות ומצבים שונים. במילים פשוטות יותר: הדוקטורט הוא החידוש האקדמי והמחקרי לנושא מסוים, שעשוי לתרום לא רק לידע של כולנו, אלא גם לאנושות כולה.

עבודות רבות יצרו הישגים רבים, המצאות רבות וגם תובנות רבות באשר לתחומי הדעת המדעיים השונים. מטרה נוספת הינה לקדם את המרצה העתידי מבחינה מקצועית. העבודה הזו מזכה אותו בתואר יוקרתי, ובכך זה פותח לו דלתות למוסדות להשכלה גבוהה נוספים, שירצו בשירותיו.

התואר הוא כה יוקרתי, שתמיד אותו מרצה טרי יידרש להגיב על סוגיות שונות, שקשורות לתחום הדעת שלו. למשל: מרצה שהוא מומחה לכל מה שקשור לירושלים ולנוצרים בישראל, יבצע עבודות מחקריות בעבור מוסדות להשכלה גבוהה (שמעסיקים אותו) ומכוני מחקר (שגם הם מעסיקים אותו והוא תורם להם מאמרים מדעיים ומקצועיים על אודות נושא מסוים בתחום הדעת שלו).

את העבודה נדרשים לבצע אחרי שמסיימים בהצלחה שני תארים אקדמיים (תואר ראשון ותואר שני), והיא מתבצעת בסוף הסמסטר הלימודי. העבודה מוגשת לאוניברסיטה, ולעתים קרובות התוכן שלה מתפרסם כספר, וזאת על מנת שהיא תקבל גישה רחבה יותר לקהל.

מה עוד צריך לדעת?

תהליך הכתיבה של העבודה נובע משתי אפיקים עיקריים: גיבוש רעיון מחקרי חדשני, פרי יצירתו של המרצה העתידי ומציאת מאמרים אקדמיים (רבים עד מאוד במספרם!) כדי לתמוך מבחינה רעיונית במחקר שלו.

על הסטודנט לבצע התאמות בין המאמרים, וטיפ חשוב הוא שייבחר את המאמרים הכי מתאימים לעבודה שלו, שיהיו חדשים יחסית ויתמכו ברעיון שלו.

למידע נוסף, שירותי אפלטון כאן כדי לסייע לכם להצליח, להתפתח ולפרוח.

צרו קשר

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן