עבודה אקדמית בתקשורת

עבודה אקדמית בתקשורת עוסקת בתחום שנחשב לאחד מן התחומים המבוקשים ביותר במדינת ישראל.

תקשורת נחשבת למקור חיים בעולם המודרני. מדי יום ביומו, אזרחי מדינת ישראל צורכים תקשורת. זו יכולה להיות תקשורת על מרקע (ערוצי חדשות, כמו ערוץ 20, ערוץ 13 וכאן 11), תקשורת על מרשתת (ערוצי חדשות כמו "ישראל היום", "הארץ", "ערוץ 7", "מעריב", "ידיעות אחרונות") ותקשורת דרך רדיו.

התקשורת גם הפכה להיות מגזרית. למשל: ציבור הדתיים הלאומיים (המכונה סרוגים) צורך אתרי חדשות כמו "סרוגים", ציבור החרדים צורך אתרי חדשות כמו: "כיכר השבת" ו"בחדרי חרדים", הציבור הערבי צורך אתרי חדשות ישראליים מקומיים בשפה הערבית (אך גם אתרי חוץ) והציבור הכללי יוצר העדפות שונות בין "הארץ", "מעריב" ו"ידיעות אחרונות".

אנחנו חיים בדור דיגיטלי, כך שצריכת התקשורת הפכה להיות נגישה יותר עם השנים. זה בא לידי ביטוי בצריכת תקשורת דרך יישומונים ואפליקציות, שמשויכים לאתרי חדשות.

ניתן ללמוד את התחום לתואר ראשון או לתואר שני. אם גם אתם סטודנטים מן התחום, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם.

עבודה אקדמית בתקשורת

איך כותבים עבודה אקדמית בתקשורת?

כתיבתה של עבודה אקדמית בתקשורת, קודם כל, מצריכה ידע כללי בכל מה שנוגע לנושא של כתיבת עבודה אקדמית באופן כללי.

קודם כל, יש להקפיד על פונט קבוע בכל עבודה (רצוי דויד), ובגודל 12 לכתיבת התוכן. לעתים קרובות מאוד, יש להגדיל את הכתב ל-16 או ל-18 בשביל ליצור כותרות שונות. רצוי להתחיל מכותרת ראשית ובולטת, בכל עבודה שתכתבו.

מלבד זאת, יש להקפיד על רווח וחצי (1.5) של שורות, כי זה יוצר סדר לעיניים כאשר הן קוראות את מה שאתם כותבים. דבר נוסף וחשוב שאתם צריכים לזכור זה לכתוב בפסקאות, למען כך שיהיה לכם סדר בכתיבה, שתוכלו לסדר את הנושאים בסדר הגיוני, נכון ורציף.

מה עוד צריך לדעת? כמובן, הכתיבה. היא צריכה להיות מוגבהת ותקנית, כיאה לרוח האקדמיה. לא יהא זה יומרני לגלות לכם כי נקודות יכולות לרדת לכם על דקדוק, תחביר וסגנון כתיבה. יש מרצים שלא מקפידים על כך, אך רובם הגדול כן. בכל אופן, עליכם לשים לב שאין לכם שגיאות כתיב, ושהכתיבה שלכם תהיה עניינית, מדעית, רהוטה וקולחת.

רצוי שהעבודה שלכם תעבור עריכה לשונית, כדי שלא תתעכבו ולא יורדו נקודות יקרות מהציון שלכם על כך. שימו לב לכל פרט בכתיבה שלכם.

מה עוד צריך לדעת?

לפני שתבחרו בנושא העבודה שמעניין אתכם, שדרכו תוכלו לבטא את הידע שאותו תרצו לצבור בכל הנוגע לתחום שתעסקו בו בעתיד, אתם צריכים לבחור שאלת מחקר.

דרך השאלה הזו, אתם תחקרו את הנושא שלכם. זו יכולה להיות שאלה איכותנית, שמכילה נרטיב מסוים או שאלה כמותנית, שיש צורך בכימות מספרי על מנת לאמוד את התשובה אליה.

לאחר מכן, אתם יוצרים השערת מחקר, שגם תושפע מהמתודה בה תבחרו (איכותנית או כמותנית).

חשוב שהעבודה תכיל היבטים תיאורטיים ומעשיים שקשורים לתחום התקשורת. בסופו של דבר, המטרה הינה שתשתלבו בעתיד בתחום ותפתחו מכך קריירה, והאפשרות רחבות, כגון: תקשורת, פרסום, יחסי ציבור ועוד.

אתם צריכים להביא מקורות מהימנים ומעודכנים בנוגע לנושא העבודה שלכם, ולשלב אותם בתוך תוכן העבודה.

מה עוד צריך לדעת?

למידע נוסף, יצרנו בשבילכם מאמר שמדבר על אודות כתיבת תזה ונמצא כאן.

מלבד זאת, אם אתם עדיין זקוקים לעזרה או שיש לכם שאלות, אתם מוזמנים תמיד לפנות אל השירות שלנו, והצוות המקצועי והמיומן שלנו יעניק את השירות הטוב ביותר.

צרו קשר

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן