איך כותבים מתודולוגיה – המדריך המלא

תוכן עניינים

סטודנטים תמיד רוצים לדעת איך כותבים מתודולוגיה מכיוון שלא פעם ולא פעמיים הם רואים בכך כמחסום עיקרי בכתיבת עבודות גמר. המחקר, אותו כותב הסטודנט, זקוק לחלק הזה, מכיוון שזהו הכיוון שאליו הוא מכוון כדי להגיע אל הממצאים.

למעשה, מדובר בגישה המחקרית שנכונה ביותר לנושא שנבחר לעבודה עצמה. ולכן, סטודנטים מתחבטים בשאלה הזו, ולא מוצאים לה מענה.

איך כותבים מתודולוגיה

אם גם אתם סטודנטים שחולקים את אותה הבעיה, הישארו כאן, כי שאר הכתוב כאן נועד בשבילכם. כאן תמצאו את כל המידע הנחוץ והחיוני שמטרתו הינה למקד אתכם בנושא.

לשם כך נכתב מאמר זה, על מנת לסייע לכם להבין ככל שניתן את הנושא המורכב הזה, שיש לו משקל רב בכתיבת העבודה שלכם. השירות שלנו יבצע את מיטב מאמציו, ויהיה לכם למענה קבוע, על מנת שתהיו מרוצים, תמיד. בואו ונתחיל.

מה זה מתודולוגיה?

מתודולוגיה היא למעשה כלל העקרונות, שיטות הפעולה, החוקים וההנחות, שמחקר מסוים או חוקר מסוים מבוססים עליו, במסגרת דיסציפלינה מסוימת (למשל, מדעית), וגם מונחים על ידיהם.

זה כולל גם את הרציונל של המחקר, ביחד עם הגישה הפילוסופית של החוקר ועם זווית ראייתו. במסגרת זו, החוקר מנתח בשיטתיות את כל מה שבונה את המתודולוגיה.

במילים פשוטות יותר, מדובר בשיטת המחקר שלכם, שעל פיה תנהלו כל המחקר שלכם ועל פיה גם תגיעו לממצאים, שיקושרו להשערה שתעלו, שהממצאים למעשה תלויים בה.

איך כותבים מתודולוגיה בעצם?

לפני שנדע איך כותבים מתודולוגיה, ראשית כל נתמקד בכל מה שקשור לכתיבת עבודה אקדמית.

יש להקפיד על כך שהכתב יהיה בפונט דויד בגודל 12 ברוב הפעמים (נוח מאוד וגם קריא יותר), יש לכתוב בפסקאות על מנת ליצור סדר כתיבה נקי וברור, רווח וחצי (1.5) שבין השורות בכתיבת המסמך שלכם ומעל הכל- להקפיד על כתיבה נאותה ותקנית, עם שפה גבוהה ושפה אקדמית תואמת, כי עבודה מסודרת פירושה עבודה מוצלחת ותקינה.

חשוב להזכיר שעליכם להקפיד על הכללים הללו, כי זה הא"ב של כל עבודה אקדמית שמכבדת את עצמה. זכרו זאת היטב.

נעבור אל החלק הבא, שהוא המפתח העיקרי להגדרת המתודולוגיה שלכם.

סטודנטית עובדת על מתודולוגיה
סטודנטית עובדת על מתודולוגיה

מה בונה את המחקר?

על מנת לבנות את המחקר שלכם, יש ליצור שאלת מחקר. זוהי שאלה שבוחנת נושא מסוים, ובדרך כלל עומדת על שני אפשרויות בחירה, ועל פי הממצאים, יש מצע לקביעת אישוש או הפרכה של ההשערה שלכם. למשל: האם עמדות תושביה הצעירים ותושביה הוותיקים של אופקים בנוגע לעתידה דומות או שונות?

לאחר שנקבעה השאלה, הסטודנט יבחן את כלי המחקר הרלוונטיים ביותר, שיסייעו לו לבדוק האם יוכל לאשש או להפריך את השערותיו.

חלק זה, דרך אגב, גם ייקבע אם סוג הדיסציפלינה שלכם: האם זו תהיה דיסציפלינה איכותנית או האם זו תהיה דיסציפלינה כמותנית.

2 סוגי מתודולוגיה עיקריים

ישנם 2 סוגי מחקרים במתודולוגיה שעליהם נפרט עכשיו:

1. מתודולוגיה מחקר איכותני

האיכותני יתבסס על נרטיב מסוים, וכך ניתן יהיה לבנות אותו באמצעות ראיונות עומק של אוכלוסייה מסוימת, אותם יוזם הסטודנט או לשלוח שאלוני איכות.

2. מתודולוגיה מחקר כמותי

המחקר הכמותי יתבסס על דבר מה שניתן לכמת במספרים, וכך ניתן יהיה לבנות אותו באמצעות סקרים או ניתוח סטטיסטי לפי מספרי משתתפים בשאלונים.

ברגע שתבחרו את הכיוון הרצוי, וגם המצוי, של המחקר שלכם – תוכלו לצאת לדרך. זוהי הסיבה מדוע חלק זה כה קריטי וכה חשוב במחקר שלכם.

מידע נוסף

באם מידע זה לא הספיק, צוות האתר כתב מאמר על כתיבת עבודות במסגרת התוארשנמצא כאן.

לשאלות נוספות, מוזמנים ליצור קשר.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן