עבודות אקדמיות

התחלתם ללמוד. מזל טוב! השנה מתקדמת ויחד איתה גם כל משימות הכתיבה לדוגמת עבודות אקדמיות. מה המטרה של עבודות אלו אתם שואלים? אנחנו כאן כדי לענות לכם ולעשות סדר בדברים.

מהן מטרתן של עבודות אקדמיות?

מטרתן של עבודות אקדמיות היא להקנות ידע, לתרום לרכישת מיומנויות כתיבה גבוהות על פי הכללים המקובלים במוסדות להשכלה גבוהה ואף כיצד לקרוא מאמרים אקדמיים בצורה טובה.

בניגוד לכל חיבור כתוב אחר, עבודה מסוג זה אינה נשענת על הידע אישי שלכם או על הדעה האישית, אלא על מקורות ומחקרים אותם חיברו כותבים אחרים. חיפוש ברחבי הרשת אחר מחקרים דורש אף הוא ידע וזמן.

נכון, כתבו את זה קודם לפנייך, חקרו לעומק, ערכו מחקרים נרחבים ולבסוף אתם אלו שזוכים ללמוד את הנושא לעומק כאשר אתם מתבקשים לכתוב עבודה אקדמית.

מטרת המקורות האקדמיים​

המקורות האקדמיים באים לעזרתכם בכתיבת העבודות האקדמאיות ומאפשרים לכם לצבור ידע, לסכם ולערוך את העבודה האקדמית שלכם. בדרך כלל ניתן לכם סילבוס ובו רשימת קריאה שהמרצה בחר עבור העבודה האקדמית. השתמשו בסילבוס אך חפשו גם מקורות אחרים שיכולים לתרום לכם לעבודה וללמד אתכם עוד על הנושא הנלמד.

הכתיבה של עבודות אקדמיות מאפשרת לנו להרחיב את הידע שלנו ולהתמקד בנושאים הקשורים לתואר מהפן המחקרי, הן מלמדות אותנו כיצד לכתוב בצורה מחקרית וכיצד לקרוא מאמרים ומחקרים בצורה הטובה ביותר.

לרוב אנו רואים את העבודות האקדמיות נטל ואנו לא מבינים את הקשר שבין כתיבת עבודה אקדמית לתואר, אך עבודות אקדמיות נועדו ללמד סגנון כתיבה אקדמי, קריאה מחקרית, הרחבת ידע בסיסי והבנה של החומר הנלמד.

כתיבה אקדמית – כללים

לפני שנדבר על קבלת סיוע בעבודות אקדמיות, חשוב להבין שבכל פקולטה באשר היא, בין אם מדובר בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה, בכלכלה או במינהל עסקים, אחת הדרישות שחוזרת על עצמה בכל שנת לימודים היא הדרישה להגשת מטלות שונות שהמטרה שלהן היא מרכזית: תרגול כתיבה אקדמית.

אלא שכתיבה אקדמית היא מורכבת למדי, בוודאי ככל שהיקף העבודות נעשה גדול יותר ועל אחת כמה וכמה כאשר נדרש הסטודנט להתמודד עם עבודת מחקר מקיפה כמו סמינריון, עבודה שאמורה לכלול 25 עמודים לפחות, ובמקרים רבים אף יותר מכך.

אם כן, מה הם הכללים לכתיבה אקדמית ואיך ניתן להקל על התהליך באופן משמעותי? המשיכו לקרוא!

מבנה העבודה

כתיבה אקדמית מורכבת, כאמור, משורה של כללים מוגדרים ומאוד ברורים. מעבר להנחיות המתייחסות לעיצוב (גודל הטקסט, גופן, רוחב שוליים ועיצוב כותרות ראשיות ומשניות) ישנם גם כללים המתייחסים לראשי הפרקים המרכזיים (תקציר, מבוא, סקירה ספרותית, שיטת מחקר וכיו"ב) וכללים נוספים שמתייחסים לאזכור מקורות מידע כהערת שוליים או בגוף הטקסט עצמו, ולאזכור מפורט של המקורות ברשימה ביבליוגרפית בסוף העבודה.

אל כל אלה מצטרפות הנחיות נוספות שמתייחסות לאופן שבו להשתמש במידע הקיים במקורות השונים, צורות ניסוח מקובלות יותר ופחות ועוד פרטים רבים שיש לשים עליהם דגש לצורך הגשת עבודה אקדמית איכותית וברמה גבוהה, כזו שתניב ציון טוב, כמו שאתם מצפים ורוצים.

עבודות אקדמיות

עבודות אקדמיות – תהליך הכתיבה

תהליך הכתיבה של כל עבודה אקדמית מתחיל בשלב ההצדקה האקדמית לכתיבת מחקר בנושא מסוים, הנושא נבחר לאחר חשיבה על נושא הקורס ועל השאלות שעולות בו.

לאחר מכן תהליך הכתיבה מתמקד בתיאור התופעה הגורמת לבעיה הקשורה לנושא העבודה, משם ממשיכים להתבוננות פנימית מעמיקה בנושא ובהיבטים הקשורים אליו, ולבסוף לבחינת הממצאים ולהסקת מסקנות כלליות.

דגשים חשובים לקראת כתיבה של עבודות אקדמיות

כאשר ניגשים להכנת עבודה אקדמית ישנם מספר דברים חשובים שעליכם לזכור:

1. בחירת נושא לעבודה אקדמית

 בתחילה יש לבחור את נושא העבודה, בנושא העבודה בדרך כלל נשאלת שאלה שעליה חוקרים ובסופה מגיעים למסקנות. הנושא צריך להיות ברור ומדוייק . כדאי שיהיה גם מעניין, אחרת יהיה לכם קשה מאוד להכין את העבודה.

2. מקורות

 יש לוודא כי ישנם מקורות (מאמרים ועבודות) רבים על הנושא. מקורות אקדמיים מתחלקים למספר סוגים: מחקרים, מאמרים, ספרים, כתבות מקצועיות, דפי מידע של גוף חוקר/חינוכי/אקדמי/ממשלתי. מקורות אחרים כמו ויקיפדיה או מאמרי דעה לא מקצועית אינם מתקבלים. זכרו! כמו שעבודה אקדמית אינה מקום להבעת דעה אישית כך גם המקורות שלכם צריכים להיות מגובים מחקרית ובעלי ידע רב.

3. כתיבת ראשי פרקים

הפרקים מסודרים כמו משפך הפוך, הפרק הראשון יתן סקירה על הנושא הרחב, זמן, מקום, הגדרה. הפרק האחרון יתמקד ספציפית בנושא העבודה ובמסקנה לגבי השאלה המחקרית. על הכתיבה להיות ברורה, רציפה והגיונית כדי ליצור סדר בתהליך המחקר. מספר הפרקים הנדרשים בעבודות אקדמיות משתנה על פי דרישת המרצה, אך לרוב לא יהיו פחות משלושה ראשי פרקים.

לראשי הפרקים יהיו גם תתי פרקים, המחלקים את נושא הפרק לחלקים קטנים על פי סדר הגיוני.

עזרה בעבודות אקדמיות

מבוא / תקציר לעבודה אקדמית

כתיבת המבוא בעבודה אקדמית הוא החלק היותר קשה בעבודות אקדמיות כיוון שהוא דורש רצף המסכם את כל הנושא ואף מציע פתרונות לשאלה.

את המבוא/ תקציר כותבים לאחר סיום העבודה. המבוא/ תקציר מאגד בתוכו את כל העבודה האקדמית בצמצום ומשקף לקורא על מה תהיה העבודה האקדמית, במה תתמקד העבודה ועל פי אילו מחקרים וחוקרים ביססתם את העבודה.

ביבליוגרפיה / רשימת מקורות

בסוף העבודה עליכם לכתוב את כל המקורות בהם השתמשתם, הרשימה נכתבת על פי כללים ברורים של האקדמיה ונדרשת היצמדות לכללים אלו. ישנם מספר דרכים לרשום את רשימת המקורות לעבודה האקדמית אך לרוב נדרש לכתוב אותה על פי כללי הציטוט של שיטת ה-APA.

ישנם הסברים רבים כיצד לכתוב את רשימת המקורות אך הנושא בעיקר דורש תירגול ותשומת לב לפרטים.

בסיום כל עבודה אקדמית יירשמו תוכן העניינים והשער.

סיוע בעבודות אקדמיות

סיוע בעבודות אקדמיות

מאחר וכתיבה אקדמית היא מאתגרת ועבור סטודנטים רבים אף נתפסת כמאיימת, אין זה מפתיע שסטודנטים רבים שוקלים את האפשרות לקבל סיוע בעבודות אקדמיות.

למעשה, ישנם סוגים שונים של עזרה שתוכלו לקבל לצורך כתיבה של עבודות אקדמיות. בין אם אתם זקוקים להדרכה ולהכוונה בלבד, בין אם אתם מחפשים שלד לסמינריון כדי שתוכלו להתחיל מנקודת פתיחה טובה ונוחה יותר, ובין אם אתם מעוניינים להיעזר באדם מנוסה ובעל מיומנויות כתיבה אקדמית, שיוכל לעזור לכם וללוות אתכם לאורך העבודה כולה.

כל אחת מהדרכים הללו היא אפקטיבית והיא תתרום רבות לאיכות העבודה שתגישו ולציון שתקבלו, אך השאלה בסופו של יום היא מה אתם מחפשים ואיזו עזרה היא רלוונטית עבורכם. אם אתם פשוט צריכים עזרה בהתנעה, הכנת השלד של העבודה יכולה להספיק או קבלת הדרכה אישית מצד גורם מנוסה ומיומן.

לעומת זאת, אם אתם חוששים מאיכות העבודה שלכם, אתם יכולים לפנות לקבלת סיוע בעבודות אקדמיות ואף קבלת משוב על הכתיבה האקדמית שלכם, כך שעוד לפני המנחה שלכם יהיה גורם אחר, מקצועי, שיידע לתת לכם דגשים והצעות לשיפור – שיובילו גם לשיפור בציון העבודה ובציון הסופי שלכם.

למה כדאי לקבל עזרה בעבודות אקדמיות?

כל סטודנט עמד בשלב זה או אחר בפני המשימה המפחידה של כתיבת עבודה אקדמית. עבור חלק מהסטודנטים זו מיומנות טבעית ועבור אחרים זו מיומנות שצריך לפתח. תהליך הכתיבה יכול להיות קשה וגוזל זמן, אך ישנן דרכים רבות להתמודדות.

הנה 5 סיבות מדוע כדאי לשקול לקבל עזרה בעבודות אקדמיות:

סיבה 1אין לך את הכישורים הדרושים כדי לכתוב את העבודה שלך היטב
סיבה 2אין לך מספיק זמן בלוח הזמנים שלך
סיבה 3אתה לא יודע איך להתחיל
סיבה 4הנושא שלך לא מעניין אותך
סיבה 5כתיבה היא לא הצד החזק שלך

אנחנו באפלטון מעוניינים להקשיב לכם ולצרכים שלכם, להתאים את הצוות המומחים לנושא העבודה שלכם בכל שלב בתהליך הכתיבה כדי שיחד נשיג ציון גבוה. ההצלחה היא של כולנו!

צרו קשר

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן