המדריך המלא לאיך לרשום ביבליוגרפיה

תוכן עניינים

איך לרשום ביבליוגרפיה? שאלה שחוזרת על עצמה פעמים רבות בקרב סטודנטים, לתואר ראשון ולתואר שני, שפונים אלינו וחשים, כי הנושא הזה מהווה מכשול שעלול לפגוע במטלות האקדמיות שעליהם לבצע ולהגיש, על מנת לקבל ציון.

ביבליוגרפיה היא רשימת המקורות האקדמיים, שבהם עשיתם שימוש כדי לתת תנופה לעבודת המחקר שלכם. כל מטלה אקדמית מבוססת על מקורות כאלו, ולמעשה גם מחקרים גדולים יותר מבוססים על מקורות אקדמיים.

ככל שהמטלה תהיה גדולה יותר, כך יהיו לה יותר ויותר מקורות אקדמיים שתומכים בה.

לפני שניגש לנושא ונבהיר מדוע כה חשוב להקפיד על כך, כתבתנו מאמר שקשור לנושא העתקה בכתיבה סמינריונית שנמצא כאן. חשוב שתדעו הנושא הינו כה קריטי וכה רב השפעה על איכות העבודה שלכם.

בסופו של דבר, כפי שלכל עץ יש שורשים ומקור מים שמזין אותו, כך לכל מטלה אקדמית יש את מקור המים שלה, שבדימוי זה נחשב למקורות האקדמיים שלה.

אם גם אתם סטודנטים ששואלים תמיד את השאלה הזו, פעם אחר פעם, ולא מוצאים מענה, המאמר הבא יסביר לכם מה עושים וכיצד.

ומעבר לכך, אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו במידה ותרצו מידע נוסף.

כתיבת ביבליוגרפיה

מה צריך לדעת קודם כל?

קודם כל, לפני שתדעו את התשובה לשאלה, עליכם לדעת כמה פרטים טכניים שקשורים לכתיבה של עבודות אקדמיות.

קודם כל, יש להקפיד על פונט קבוע בכל עבודה (רצוי דויד), ובגודל 12 לכתיבת התוכן. לעתים קרובות מאוד, יש להגדיל את הכתב ל-16 או ל-18 בשביל ליצור כותרות שונות. רצוי להתחיל מכותרת ראשית ובולטת, בכל עבודה שתכתבו.

מלבד זאת, יש להקפיד על רווח וחצי (1.5) של שורות, כי זה יוצר סדר לעיניים כאשר הן קוראות את מה שאתם כותבים. דבר נוסף וחשוב שאתם צריכים לזכור זה לכתוב בפסקאות, למען כך שיהיה לכם סדר בכתיבה, שתוכלו לסדר את הנושאים בסדר הגיוני, נכון ורציף.

מה עוד צריך לדעת? כמובן, הכתיבה. היא צריכה להיות מוגבהת ותקנית, כיאה לרוח האקדמיה. לא יהא זה יומרני לגלות לכם כי נקודות יכולות לרדת לכם על דקדוק, תחביר וסגנון כתיבה. יש מרצים שלא מקפידים על כך, אך רובם הגדול כן. בכל אופן, עליכם לשים לב שאין לכם שגיאות כתיב, ושהכתיבה שלכם תהיה עניינית, מדעית, רהוטה וקולחת.

רצוי שהעבודה שלכם תעבור עריכה לשונית, כדי שלא תתעכבו ולא יורדו נקודות יקרות מהציון שלכם על כך. שימו לב לכל פרט בכתיבה שלכם.

אז איך לרשום ביבליוגרפיה?

אז איך לרשום ביבליוגרפיה? ראשית כל, חשוב לדעת כי הרשימה הביבליוגרפית נמצאת תמיד בסוף העבודה שלכם.

כדי לרשום זאת בצורה הנכונה ביותר, יש לעבוד לפי כללי ציטוט APA, הנהוגים תמיד במסגרות של השכלה גבוהה. לאחרונה, נושא זה החל להיות חלק מתכנית הלימודים גם בתיכונים.

כך נראה המפרט:

שם משפחה של כותב המאמר, אות ראשונה של שם פרטי. (שנת יציאת המאמר). שם המאמר, כפי שמופיע בכותרת שלו. כתב נטוע או מודגש של כתב העת או המקור של המאמר, מספר גיליון או מספר עמודים של המאמר.

אותו העיקרון חל גם על רישום של מקור אקדמי באנגלית.

מידע נוסף ורלוונטי

למידע נוסף, יצרנו בשבילכם מאמר שמדבר על אודות כתיבת תזה – ונמצא כאן.

מלבד זאת, אם אתם עדיין זקוקים לעזרה או שיש לכם שאלות, אתם מוזמנים תמיד לפנות אל השירות שלנו, והצוות המקצועי והמיומן שלנו יעניק את השירות הטוב ביותר. צרו קשר.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן