5 טיפים להצלחה בעבודת סמינריון

תוכן עניינים

כולם מסכימים שלכתוב עבודת סמינריון זאת מטלה קשה. זאת הסיבה שרבים מהסטודנטים נוטים למשוך את תחילת הכתיבה עד שמועד ההגשה מתקרב, ואז הם כותבים עבודה לא טובה ומגישים אותה למרצים. אם המרצה מחבב את הסטודנטים אז הוא יתן להם אפשרות לתקן שוב ושוב עד שהעבודה תהיה מספיק טובה. אם לא אז נכשלתם וחבל.

מאמר זה בא לתת לכם מספר טיפים לכתיבה של עבודת סמינריון הכי טובה שאתם יכולים להגיש!

טיפ ראשון

התחילו בהתחלה. אל תקפצו מנושא לנושא, אל תבלבלו את עצמכם ואת המרצה. בחרו מה אתם רוצים לחקור וצאו לדרך. ישנם הרבה נושאים שתוכלו לחקור במסגרת כל קורס, אבל אתם צריכים לבחור מה מעניין אתכם.

באופן כללי חשוב לבחור בנושא שמעניין אתכם, גם אם המרצה שלכם הוא זה שיחליט על הנושא העיקרי. אתם תמיד יכולים להפנות את הכתיבה לתת נושא שאתם רוצים לחקור.

הסיבה לחשיבות של הנושא הינה שאם הנושא לא מעניין אתכם בכלל, הוא ישעמם אתכם מאוד ואז לא תרצו להתחיל את העבודה ותגיעו לרגע האחרון. לכן חשוב מאוד לבחור נושא שאתם רוצים לחקור.

למאמר על נושאים לעבודות סמינריון לחצו על הקישור עכשיו.

טיפים להצלחה בעבודת סמינריון

טיפ שני

נסחו שאלת מחקר כמה שיותר פשוטה. אל תתפלספו, על תתבלבלו, בחרו משהו שיהיה לכם קל לחקור. זה חשוב מאוד.

סטודנטים רבים מתקשים לנסח את שאלת המחקר הנכונה גם אם הנושא שלהם ברור לגמרי.

היעזרו במרצים שלכם. הם שם עבורכם. קבעו פגישה עם המרצה, שבו איתם ונסחו יחדיו שאלת מחקר מתאימה.

אם תבחרו שאלת מחקר קשה, יהיה לכם קשה למצוא בה מחקרים ומאמרים על מנת לכתוב את פרק סקירה ספרותית.

טיפ שלישי

התחילו בזמן. אל תחכו לרגע האחרון, שאז תכנסו ללחץ ובסוף תגישו עבודה לא טובה. תנו לעצמכם מספיק זמן מראש כדי לכתוב עבודה מעולה ולהגישה בגאווה למרצה שלכם.

הכינו לעצמכם לוח זמנים מוגדר מראש. החליטו מראש מה אתם עומדים לעשות בכל שלב. זכרו את כל שלבי העבודה, התחילו מהקל אל הכבד. זכרו שאת המבוא, לדוגמא, מומלץ לכתוב בסיום העבודה ולא בתחילתה. המבוא הוא המפתח של העבודה שלכם, אבל כל עוד אין לכם עבודה ביד, אין לכם מה לכתוב במבוא.

במסגרת ההכנה התחילו ליצור רשימה ביבליוגרפית לפני שתכתבו מילה אחת בעבודה. זה חשוב כדי שכאשר תגיעו לשלב שבו תתחילו לכתוב, לא תבזבזו זמן על מציאת החומרים, אלא תתרכזו בכתיבת העבודה בלבד.

טיפ רביעי

כתבו ברמה גבוהה אך ברורה. אל תדלגו בין הנושאים, על תתפלספו, על תכתבו בכוח כשאין מה לכתוב. כתבו כמו שאתם רוצים לקרוא.

בנוסף, עברו על העבודה שוב ושוב כדי לוודא שהיא כתובה בצורה גבוהה וברורה. חפשו ותקנו שגיאות כתיב ושגיאות הקלדה.

הגישו עבודה נקייה, כזו שתתגאו בה.

טיפ חמישי

 השתמשו ברשימה ביבליוגרפית טובה. חפשו מקורות רבים ככל האפשר. התחילו באתר הספרייה של המוסד הלימודי שלכם, אך חפשו מקורות גם באתרים חופשיים כגון גוגל סקולר. השקיעו זמן במציאת המקורות הטובים.

בנוסף, לכו פיזית לספרייה של המוסד הלימודי בו אתם לומדים. חלק גדול מהמקורות האקדמיים הטובים לא נמצא ברשת אלא פיזית על ספרים.

היעזרו בעובדי הספרייה כדי להגיע למקורות הטובים ביותר. הם שם עבורכם.

סיכום

זכרו לכתוב את כל הפרקים שאמורים להופיע בעבודה סמינריונית.

זכרו שלכתוב עבודות טובות לוקח זמן. אז אם תתחילו בזמן, תיצרו לוח זמנים, תהיו סגורים על מה אתם רוצים לחקור ותעשו את העבודה בכיף, תצליחו לכתוב עבודה מעולה.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן