כיצד לנתח עלילת סרט בסמינריון

תוכן עניינים

ניתוח עלילת סרט כחלק מסמינריון היא פעולה שעלולה להיות מאתגרת במיוחד כשאין לכותב הרבה ניסיון בסגנון כתיבה שכזה. כמו כן, סמינר שנכתב על סרט שונה מסמינר "רגיל".
אולם במהות שלה עבודה זו לא שונה בהרבה מעבודות אקדמיות אחרות וניתן ללמוד לכתוב אותן במהרה.

למה לכתוב עבודות אקדמיות על סרט?

כידוע שתי שיטות המחקר השכיחות ביותר באקדמיה כיום הן המחקר הכמותי והמחקר האיכותני. שיטות אלו שכיחות מאחר שהן אפקטיביות במיוחד ומספקות תוצרים איכותיים. אולם בחלק מהמקרים ישנו רצון לחרוג משיטות אלו ולנסות שיטה אחרת לקיים מחקר.

למרות הפופולאריות של שיטות מחקר אלו הן דורשות השקעה רבה וניסיון רב, משתנים שלא בהכרח מתקיימים אצל הסטודנט הממוצע. כמו כן, סטטיסטיקה וקיום ראיונות עומק שונים לחלוטין מעולם המושגים של הסטודנט הצעיר אולם סרט לעומת זאת קרוב הרבה יותר.

האם כל סרט מתאים לסמינריון?

כאשר כותבים סמינריון על סרט לא מתמקדים בסרט עצמו אלא בנושא העבודה. תכלית ניתוח הסרט היא להמחיש את נושא העבודה באור אחר. הסרט נבחר בעקבות הנושא ולא הפוך. לכן בחירת הסרט תהיה תלויה כמובן בנושא העבודה. ברמה העקרונית כל סרט יכול להתאים לנושא כלשהוא לעבודה. אולם חשוב שהסרטים שייבחרו כמובן יהיו איכותיים וראויים לצפייה וניתוח.

איך עושים את זה ?

השלב הראשון בכתיבת עבודה אקדמית על סרט הוא כמובן בחירת נושא, וכשבוחרים נושא יש לבחור נושא אקטואלי, רלוונטי ומעניין. נושא שקיים במרכז הדיון הציבורי ושחשוב לחקור אותו. טעות שכיחה שהרבה סטודנטים עושים היא לבחור סרט שאוהבים ובעקבותיו כותבים עבודה מבלי לחשוב יותר מדיי על הנושא, אולם מעשה זה שגוי מאחר שהסרט כפי שנטען מקודם הוא לא המוקד אלא הנושא החברתי בעת כתיבת עבודה סמינריונית.

ברגע שנבחר נושא יש לקרוא עליו רקע תיאורטי ולנסות לכתוב שאלת מחקר. השאלה מאוד תעזור מאחר שהיא תסייע לבחור את הסרט. לאחר שנוסחה שאלה יש לחפש סרט שמתאים בתוכן שלו לנושא המחקר ולצפות בסרט כמה פעמים על מנת לבחור את הסצנה הכי טובה שמשקפת באופן הכי טוב את נושא המחקר.

לאחר שהסצנה נבחרה יש לחפש מקורות שדנים בנושא העבודה ולנתח את הסצנה על סמך אותם מקורות. תחילה מפרטים את הסצנה לפרטי פרטים ולאחר מכאן מתייחסים לנעשה בסצנה על סמך הספרות המחקרית. לבסוף כותבים כיצד התוכן מסביר את הסצנה ומה ניתן ללמוד מהסצנה עצמה על נושא המחקר.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן