כללים לכתיבה אקדמית נכונה

תוכן עניינים

לפני שאתם מתחילים בכתיבת עבודה במסגרת לימודי התואר, ישנם כללים לכתיבה אקדמית שאתם חייבים לדעת, במיוחד אם אתם כותבים עבודות סמינריון.

מה זה עבודה אקדמאית?

עבודה אקדמית הינה עבודה שאתם מקבלים מהמרצה שלכם כמטלה שעליכם לעשות ולחזיר, זאת על מנת לקבל ציון טוב שהינו חלק מהציון הסופי של הקורס שאתם לומדים במסגרת לימודי התואר שלכם.

עבודה אקדמית יכולה להיות עבודה קצרה יחסית, של חצי עמוד או שני עמודים, אולם היא יכולה להיות עבודה ארוכה הכוללת בתוכה מספר רב של שלבים, של פרקים ושל מלל.

כלל העבודות האקדמיות ישנם כללים לכתיבה אקדמית שאתם חייבים להכיר.

כללים לכתיבה אקדמית
כללים לכתיבה אקדמית

כללים לכתיבת עבודה אקדמית נכונה

אם אתם לא תכתבו את העבודה האקדמית שלכם לפי כללים לכתיבה אקדמית העבודה עלולה להיפסל מבלי שהמרצה יקרא אפילו מילה אחת בה.

דוגמא לכךהיא שימוש במקורות מדעיים, כלומר מקורות אקדמיים.

לא כל מאמר נחשב למאמר מדעי, כזה שאתם יכולים להשתמש בו בבואכם לכתוב סמינריון. ישנם כללים ברורים באקדמיה מהו מקור מהימן, כזה שמותר לכם להשתמש בו במסגרת כללים לכתיבה אקדמית.

מאמרים שמאושרים על ידי האקדמיה לצורך שימוש בכתיבת עבודות אקדמיות נמצאים באתרים כגון אתר הספרייה במוסד האקדמי בו אתם לומדים, או באתר כגון גוגל סקולר המרכז בתוכו מאמרים אקדמיים מאושרים על ידי האקדמיה. שימו לב ששימוש בגוגל סקולר הינו בחינם, כך שאין לכם תירוצים לא לבדוק שם מאמרים.

טיפים נוספים לכתיבה נכונה

הגישו עבודה נקיה, כזו שעברה הגהה, שאין בה שגיאות כתיב או שגיאות הקלדה, עבודה שאתם תתגאו לתת למרצה לקרוא.

אם אינם שולטים טוב בשפה העברית, תמיד תוכלו להיעזר בכלי עזר של תוכנת וורד לצורך מציאת שגיאות הקלדה או שגיאות כתיב. בנוסף, אתם יכולים לבקש מקרוב משפחה או חבר לעבור על העבודה לפני שתגישו אותה.

ישנם עוד כללים לכתיבה אקדמית כגון לזכור לכתוב נכון.

אל תסרבלו את הכתיבה שלכם. כתבו ברור את מה שאתם רוצים להגיד.

פרקים שחייבים להיכלל בעבודה שלכם

לפני שאתם מגישים את העבודה האקדמית שלכם שימו לב שיש בה את כל הפרקים שחייבים להיכלל בעבודה אקדמית, כשהדגש פה הוא על הגשת עבודת סמינריון.

השער של העבודה

שימו לב שכתבתם נכון את שער העבודה. בשער אתם חייבים לכלול את נושא העבודה, את השם של הקורס, את השם של המרצה, את השם שלכם ביחד עם תעודת הזהות שלכם, את התאריך שבו הגשתם את העבודה.

תוכן העניינים

בדף השני אתם רושמים תוכן עניינים של כל ראשי הפרקים של העבודה שלכם.

זכרו שתוכנת הוורד יודעת ליצור לבדה את תוכן העניינים אם כתבתם נכון את ראשי הפרקים. מרצים מעדיפים שתשתמשו באפשרות הזאת ולא תכתבו לבד את תוכן העניינים.

המבוא של העבודה

כללים לכתיבה אקדמית נוספים הינם כתיבה של מבוא. המבוא הוא סיכום של כל העבודה בחצי עמוד.

במבוא תציינו מה יצאתם לחקור, על מי ביצעתם את המחקר, מה גיליתם במסגרת המחקר, לאיזה מסקנות הגעתם וכדומה.

לקריאת מאמר המסביר איך לכתוב את המבוא, לחצו על הקישור >>מבוא לעבודה סמינריונית.

כותרות הפרקים

כללים לכתיבה אקדמית נוספים הם לדאוג לכתוב את הכותרות של הפרקים. חשוב להדגיש כל פרק, לכתוב אותו בכתב גדול, אך לא גדול מדי, בראש העמוד.

ממצאים

כתבו את הממצאים של המחקר שלכם בצורה נכונה. אל תדלגו על מידע. רשמו בצורה הנכונה את פרק הדיון. אתם יכולים לחבר את הפרק עם פרק מסקנות או לכתוב כל פרק בנפרד. הכל בהתאם לכללים ולהוראות של המרצה שלכם.

סיכום העבודה

כתבו סיכום של כל המאמר על גבי חצי עמוד עד עמוד. אל תאריכו בפרק זה.

ביבליוגרפיה

כתבו נכון את פרק הביבליוגרפיה לפי כללי ה-APA של האקדמיה. מרצים רבים שמים דגש על כתיבת הביבליוגרפיה. רשמו אזכורים או הערות שוליים, מה שנכון עבורכם ועבור המרצה שלכם.

סיכום כללים לכתיבה אקדמית

כללים לכתיבה אקדמית הם די פשוטים כאשר יודעים אותם בצורה נכונה ואז גם העבודה נכתבת בקלות יחסית.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן