מהם כללי כתיבה אקדמית APA

תוכן עניינים

איך מוצאים מקורות לחומרי הקריאה?

התשתית לכל עבודות האקדמיות הוא סקירה ספרותית מקצועית ועיונית בתחום עליו היא מבוססת.

נקודת הפתיחה עשויה להתבסס על ביבליוגרפיה שהמרצה נתן בקורס או חיפוש לפי מושגים הקשורים לנושא.

השלב הבא הוא תהליך חיפוש באופן עצמאי של מקורות נוספים בכל מיני אפיקי חיפוש, ספריה, אתרי אינטרנט ועוד.

כשהמטרה היא מציאת המחקרים, הכותבים, המאמרים והספרים הקשורים לנושא העבודה.

אחרי שמצאנו את כל החומר הדרוש שלנו , אפשר להתחיל לעבוד לפי כללי הכתיבה של APA.

כתיבה אקדמית APA

עיבוד והבנת מקורות הקריאה

הקריאה הראשונית של הטקסט צריכה להיות קריאה רחבה שאמורה לזהות האם המקור בכלל רלוונטי לנושא העבודה.

לשלב הזה, מומלץ לעשות שימוש בתקציר, בכותרות ובמשפטים מרכזיים , זאת בכדי להבין מהכתוב אם יש צורך בקריאה נוספת של הטקסט.

השלב השני, הוא קריאה נוספת של החומר הכתוב(אין מגבלה במספר הפעמים של הקריאה) , הפעם בצורה מעמיקה יותר במטרה להבין מה החלקים העיקריים ולבנות את הקשרים בין הידע שלנו הקודם לבין החומר שאנו נחשפים אליו כרגע.

למעשה, מקורות המידע עשויים לתרום לכתיבה רקע מכיל וממצה ,לעזור בתמיכת או הפרכת טענות, והבנה של נתונים והגדרות.

כאן כדאי כבר להשתמש בסיכומים בכדי להבין מה מידת ההבנה של החומר הנקרא.

הסדר של הופעת פריטי המידע ומספר כללי אצבע שכדאי לשים אליהם לב

ביבליוגרפיה תמיד תהיה בעמוד נפרד ותמוקם בעמוד שאחרי סיכום העבודה. בכל תחילת מקור יהיה אזכור של שמות הכותבים ושל השנה בה פורסם המקור. שאר האזכורים משתנים בהתאמה לסוג של המקור : ספר, דוקטורט , מאמר ועוד.

באשר לסדר הופעת הפריטים ברשימת המקורות, הסדר ברשימה הוא לפי הא"ב והABC , הכתיבה לפי שם המשפחה של מחבר המקור הראשון של פריט המידע בו השתמשנו בעבודה. מקורות שנכתבו ע"י אותו כותב וגם ע"י כותבים נוספים, יוכנסו לפי הא'-ב' של שם המשפחה של המחבר השני.

במצב שבו השם של המחבר השני הוא זהה, הסדר ייקבע על סמך המחבר השלישי . קודם יופיעו מקורות המידע בעברית באופן בו יהיו מיושרים לצד ימין של העמוד. לאחר מכן,  יופיעו מקורות המידע באנגלית באופן בו יהיו מיושרים לצד שמאל של העמוד.

עניין קריטי הוא וידוא שכל המקורות המופיעים ברשימת המקורות , אכן מופיעים בעבודה עצמה.

עוד חשוב להקפיד שברשימת המקורות עצמה, שמם של כל הכותבים יצוין באופן מלא.

כדאי ,בכדי להבין למה כ"כ חשובים הניואנסים הללו להיכנס לכאן חשיבות כללי הציטוט בעבודה אקדמית.

אופן ההפניות למקורות בעבודה עצמה

מטרת ההפניות בגוף העבודה היא כפולה, קודם כל , כבוד והערכה לחוקרים שעליהם התבססנו  שכן הרזומה והמוניטין שלהם במרוצת השנים , בא לידי ביטוי בכתיבתם האקדמית.

מן הראוי שניתן להם את הכבוד והקרדיט המגיע להם.

נקודה נוספת היא מתן האפשרות לשחזור מקורות המידע הספציפיים עליהם התבססנו.

על כן, חשוב מאוד במהלך כתיבת עבודות אקדמיות להפקיד על ציטוט מדויק ונכון של הכותבים עליהם מבוססת העבודה שלנו. הפניה למקור היא בגדר חובה ,בין אם הרעיונות עוזרים ומכוונים, סופו של יום , השתמשנו, ציינו.

זו ההוכחה שבאמת הייתה קריאה של החומר!   

האופן בו ההפניות מובאות הן בקצרה בלבד, הכוללות רק את שם המחבר ואת שנת פרסום המקור. כאשר בסוף העבודה, המסודרת לפי סדר האלפבית, כל מקורות המידע כתובים בצורה מלאה ומדויקת .

לא נשכח ,שהקפדה על הדברים הקטנים הופכת אותם לגדולים!

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן