שאלת מחקר בחינוך – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

שאלת מחקר בחינוך מעסיקה לא מעט סטודנטים, במסגרת תואר ראשון, במסגרת תחום הלימודים שלהם. ניתן להבין זאת, מכיוון שתחום החינוך הינו תחום רחב ידיעות, שמציע שפע של נושאי מחקר ואפיקים מקצועיים עתידים, שמבוססים על התיאוריות הרבות, אותן לומד הסטודנט.

ולכן, ניתן לזהות את הקושי הרב שבמציאת הפתרון לכך. תחום החינוך מעסיק עשרות עד מאות אלפי עובדים במדינת ישראל, ולכן מחקרים רבים, בארץ ובעולם, נעשו על אודותיו. בין המחקרים, ניתן למצוא מחקרים פסיכולוגיים, מחקרים פילוסופיים, מחקרים אומנותיים ועוד. הגישה התיאורטית לתחום הינה רחבת שוליים, ולכן ריבוי אפשרויות המחקר.

אם גם אתם סטודנטים בתחום זה, ואתם פשוט מוצאים מבוי סתום בנושא כה חשוב זה, אנחנו הכתובת שלכם. צוות האתר שלנו, שמורכב מן העורכים המנוסים והמיומנים ביותר, כתב בעבורכם את המאמר הנפלא הבא, שיסייע לכם לעשות קצת סדר בראש.

מלבד זאת, השירות שלנו תמיד יעמוד לצדכם, ויסייע לכם בצורה המקצועית, הנאמנה, האיכותית והטובה ביותר. בואו ונתחיל!

 סטודנטית לחינוך כותבת שאלת מחקר בחינוך

מה חשוב לדעת?

לפני שניגש אל לב הנושא, עלינו קודם כל להכיר את הכללים החשובים ביותר הקשורים לכתיבת עבודה אקדמית. דבר ראשון ולפני הכל, חשוב לכתוב בשפה תקנית, נאותה ונקייה, כי שגיאות כתיב עשויים לפגוע בציון העבודה שלכם- הקפידו על כך! מלבד זאת, השפה צריכה להיות אקדמית, מדעית וגבוהה, עם כושר ביטוי גבוה.

דבר שני, יש לכתוב בפסקאות, יש לכתוב בפונט david בגודל 12 ולדאוג לרווח וחצי (1.5) שבין השורות. ברגע שתקפידו על הכללים הללו, תמיד יהיה לכם בסיס טוב להתחיל כתיבה נכונה ומסודרת של העבודה שלכם. הבא ונעבור אל לב הנושא.

איך בוחרים שאלת מחקר בחינוך?

לפני שנבחר שאלת מחקר בחינוך, עלינו קודם לדעת מהי בעצם שאלת מחקר. זוהי שאלה מחקרית, שמטרתה לחקור את נושא המחקר דרך ראייה ביקורתית שלו. למשל: האם הרצל היה נדבן ציוני נלהב או בסך הכל טייקון שחיפש את טובת האינטרסים שלו?

במילים פשוטות יותר, שאלת המחקר בוחנת נושא לעומק, ודרך הממצאים ניתן לדעת האם ההשערה שעלתה מתוכה- אוששה או הופרכה.

אם השאלה איכותנית- היא תתמקד בנרטיב כלשהו, ותתבסס בעיקר בתחום של מדעי הרוח והחברה, בקישור ישיר אל תחום החינוך. המטרה בסוג זה של שאלה הינה להתבונן בהתנהגות אנושית כלשהי במטרה לנתח אותה וכך בעצם להבין אותה. ניתן למצוא כאן מחקר נרטיבי וחקר מקרה.

אם השאלה כמותנית- היא תתמקד בצד המדיד והמספרי של המחקר. משאלה זו ניתן לבנות מחקר אמפירי. שאלה זו לרוב תתבסס על סטטיסטיקה, והיא תנותח לפי הפרמטר הסטטיסטי.

בנוגע לתחום, הנזכר לעיל, יש לבחור שאלה שקשורה אל הסטודנט עצמו, ושהיא מכילה נושא שיש לו זיקה אליו. למשל: אם הסטודנט עוסק בחינוך מיוחד, אז עליו לבחור שאלה שתואמת לנושא.

הסטודנט יכול לבחון בשאלתו אובייקטים, כגון: מורים, תלמידים, מנהלים ועוד דמויות חינוכיות משמעותיות, שיש להם השפעה על החינוך בישראל.

למידע נוסף, צוות האתר כתב מאמר אודות שאלת מחקר לעבודה סמינריוניתשנמצא ממש כאן. קריאה מהנה!

מידע נוסף ורלוונטי

חשוב לזכור: מה שתבחרו- ילווה אתכם לאורך כל המחקר שלכם, ותדאגו כי זו תהיה שאלה שתייצג נאמנה את השקפת עולמכם ותכוון אל מה שקשור לעתידכם המקצועי.

בסופו של דבר, מדובר בעבודתכם האישית, ולכן יש להשקיע את מלוא מאמציכם בכתיבתה.

מלבד זאת, ניתן למצוא מאמר שמדבר על עבודות גמר בחינוךונמצא כאן.

לשאלות נוספות- אנחנו כאן לשירותכם.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן