מה ההבדל בין לימודי תעודה לתואר אקדמי?

תוכן עניינים

יש נטייה נפוצה להתבלבל בין לימודי תעודה לבין תואר אקדמי. בסופו של דבר, בשניהם יש הקשר לעולם העבודה. אנחנו לומדים תעודה או תואר אקדמי כדי להשתלב מבחינה מקצועית במה שלמדנו.

ואנחנו לא עושים זאת לחינם. הלימודים הללו עולים הון, אז ברור שתמורת אותו הון ששילמנו כשכר לימוד- נצפה לקבל תוצאות. לשניהם יש חשיבות רבה בהשפעה על שוק העבודה.

מדי שנה סטודנטים רבים מוציאים תואר ראשון ולימודי תעודה, ובכך יוצאים מוכנים אל שוק העבודה.

אתם עומדים לפני החלטה על מסלול לימודים, שיוביל אתכם למקצוע בו תעסקו בעתיד. לפני הבחירה, חשוב לזכור שעולם העבודה הנוכחי הוא עולם דינאמי במיוחד, שמשתנה בקצב מהיר. לכן, כדאי לכם לבחור מסלול לימודים שיספק לכם את הכלים הנכונים לעמוד באתגרים העתידיים.

אז מה ההבדל? את זה תדעו במאמר הזה. בואו ונתחיל.

ההבדל בין לימודי תעודה לתואר אקדמי

מה הם לימודי תעודה?

לימודי מקצוע או לימודי תעודה הם אופציה ממוקדת וצרה יותר, שמספקת פתרון מהיר אך שטחי יחסית. משך הלימודים של לימודי תעודה הוא קצר יחסית (במיוחד בהשוואה לתואר אקדמי). חלק מן המסלולים של לימודי תעודה הם מסלולים ייעודיים להרחבת הסמכות קיימות, או לפיתוח מקצועי בתחום מסוים. 

מלבד זאת, סף הקבלה ללימודי תעודה הוא נמוך לעומת התואר האקדמי. ניתן לזהות קהל יעד מגוון, ממשוחררי צה"ל טריים שמחפשים אחר מקומם בעולם התעסוקה ועד לגמלאים שרוצים להעסיק את עצמם ואת זמנם הפנוי בעת היותם חיים בתנאי פנסיה.

בסופו של דבר, לימודי תעודה מכינים את לומדים להשתלבות מידית במקצוע, וזוהי כוונתם. בדומה לתואר ראשון (עליו נדבר בהמשך המאמר), לימודי אף הם במחקר אקדמי שקשור למקצוע הנלמד, והם חלק בלתי נפרד מן האקדמיה. האוניברסיטה הפתוחה ומכללת אחווה ,למשל, נחשבות למוסדות לימודי השכלה גבוהה שבהם יש לימודי תעודה, למשל: תעודת הוראה, שנחשבת ללימודי התעודה הנפוצים ביותר.

מה הוא תואר אקדמי?

תואר אקדמי, לעומת לימודי תעודה, מקנה כלים משמעותיים לחיים ולהתמודדות עם אתגרים. ההיקף והעומק שמציע תואר אקדמי מאפשרים לבוגרים לפתור בעיות מורכבות יותר באמצעות הידע והכלים שהם רוכשים במהלך הלימודים.

התפקיד של המסלולים האקדמיים בישראל הוא להכשיר בוגרים שידעו להתמודד עם העולם המורכב של ימינו ושל המחר. במקרים רבים, חברות ומעסיקים מעדיפים לקבל בוגרי תואר אקדמי, אשר קיבלו את התשתית האקדמית-תיאורטית לצד כלים מעשיים ומיומנויות נרחבות ומעמיקות יותר.

בתואר האקדמי, לעומת לימודי תעודה, יש חוויה לימודית רחבה יותר. לרוב, לימודי תעודה יהיו לימודי ערב. מלבד זאת, ההזדמנות לפריחה אינטלקטואלית במסגרת התואר האקדמי היא גדולה מאוד. בכתיבת עבודות אקדמיות, הסטודנט לראשונה נתקל בסקירת ספרות, שהיא הלב הפועם של כל עבודת מחקר אקדמית. דרך כך, הוא רוכש לעצמו מיומנויות לימודיות גבוהות, שלא הכיר קודם לכן באף מוסד לימודי.

בסופו של דבר, אין כאן המטרה להחליט מה טוב יותר- אלא על הסטודנט להחליט מה טוב יותר בשבילו. ולכן, לאור הדברים שנכתבו, אתם כסטודנטים תיקחו בחשבון את כל השיקולים, ואז תחליטו מה יטיב עם האופק התעסוקתי שלכם- לימודי תעודה או תואר אקדמי. אופציה נוספת היא לשלב גם תואר אקדמי וגם לימודי תעודה, וזאת כדי להשתלב טוב יותר בשוק הישראלי.

מה עוד צריך לדעת?

האתר שלנו מסייע רבות לסטודנטים, בייחוד בכל מה שקשור לעבודות סמינריוניות. אם גם אתם סטודנטים וזקוקים לסיוע, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונצור איתכם קשר.

הצוות המיומן והמקצועי שלנו יעמוד לרשותכם ויענה לשאלות שלכם.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן