החשיבות של סיכום עבודה סמינריונית

תוכן עניינים

סיכום עבודה סמינריונית מרתיע סטודנטים רבים. על אף שמדובר בחלק האחרון שלא שרק שתוכנו קצר, אלא גם שדורש מן הסטודנט לכתוב אותו במילים שלו- עדיין אותו סטודנט מביע לא מעט חששות מעצם כתיבת חלק זה.

כמו בכל מחקר אקדמי, דרושה כתיבה מסכמת אשר שופכת אור על הנושא כולו ועל המחקר שנעשה סביבו- זהו בעצם סוג של משוב לתכני עבודתו של הסטודנט.

ללא חלק זה, לא באמת ניתן להבין מה נעשה במחקר ומה היו למעשה מסקנותיו, עם אפשרות להפקת לקחים לעתיד ועם אפשרות כי מחקר זה יוכל לשמש מחקרים נוספים בעתיד.

אם אתם סטודנטים וגם לכם קשה עם החלק הזה, הישארו כאן כי המאמר הזה הולך לסייע לכם להבין יותר טוב מדוע כה חשוב להקפיד על כתיבת החלק האחרון של העבודה שלכם.

ולפני שנתחיל, זכרו כי הצוות שלנו כאן כדי לסייע לכם ככל שניתן בכל הנוגע למטלותיכם האקדמיות, מקטן ועד גדול. אנחנו פה לכל מענה ולכל שאלה.

אוקיי, מתחילים.

סטודנטית מתחילה לכתוב סיכום עבודה סמינריונית

כיצד כותבים סיכום עבודה סמינריונית?

קודם כל, חשוב להבין את מה שקשור לכתיבת עבודה סמינריונית. כך נראה המבנה הקבוע שלה:

  • ברוכים הבאים: שער ותוכן עניינים
  • החלק הפותח: תקציר ומבוא
  • החלק העיקרי: סקירת ספרות
  • החלק המחקרי: מערך המחקר (שאלה, כלים, השערה)
  • החלק הפוסט מחקרי: ממצאים, דיון ומסקנות
  • החלק האחרון: סיכום ורשימה ביבליוגרפית

סיכום עבודה סמינריונית מגולל בפני הקורא את כל מה שהועלה בחלק הפוסט מחקרי, אך גם משתמש בתכנים רלוונטיים מתוך החלק העיקרי, שנחשב ללב העבודה: סקירת הספרות. כאשר כותבים את החלק האחרון והמסכם, יש להתייחס לכל אלו ולקשר ביניהם, קרי לוודא שיש קשר מובהק בין התכנים שמתוך סקירת הספרות לבין מה שמופיע בממצאים, בדיון ובמסקנות.

העבודה שלכם היא בעצם סדר כרונולוגי של דברים, כאשר הממצאים, הדיון והמסקנות מהווים את השלבים שבדרך אל החלק האחרון, שהוא גם השלב האחרון.

וכמובן, אין צורך במקורות ביבליוגרפיים בעת כתיבת החלק האחרון, אלא יותר להתמקד במילותיכם שלכם, כאשר אין חריגה מן הכתיבה, כאשר הכוונה לשמירת הרמה הגבוהה, הרמה המדעית והרמה האקדמית של הכתיבה שלכם.

ויותר מכל: הסיכום מראה את נקודת המבט האינטלקטואלית שלכם כסטודנטים, ודרכו אתם מביעים את דעתכם על הנושא המחקרי הנבחר.

ולכן, אל לכם להתייחס לכך בקלות ראש, אלא להשקיע את מלוא תשומת לבכם ואת מלוא מרצכם לכתיבה הנכונה ולכתיבה הנאותה ביותר של החלק המסכם בעבודה שלכם.

התחלת העבודה

בדומה לחלק האחרון, גם הפותח, בעיקר של המבוא, למעשה כתוב באותה הרוח. מה הכוונה? הכוונה כי אתם כסטודנטים כותבים חלק זה בשפתכם שלכם, כאשר אתם מציעים לקרוא את עיקרי עבודתכם בתמליל קצר, אך גם בעיקר את הנושא: הרקע שלו, הדמויות שקשורות לנושא, שימוש בציר זמן אם יש צורך, התהליכים שמקושרים לנושא וההיבטים הכלכליים/חברתיים/תרבותיים של הנושא.

למידע נוסף, כתבנו בשבילכם מאמר על אודות מבוא לעבודה סמינריונית טובה. קריאה מהנה!

מידע נוסף

אם תרצו לדעת עוד על הנושא, אתם מוזמנים לבקר גם כאן בדף מידע על אודות היקף עבודה סמינריוניתלחצו כאן.

מלבד זאת, הצוות המיומן שלנו נמצא כאן בשבילכם כל העת, ולא רק בנושא שנידון במאמר שלנו.

הצוות כאן בשביל כל שאלה או מענה בנושאים אקדמיים מכל הסוגים, מא' ועד ת'. ולכן, סטודנטים יקרים, אל תהססו ליצור קשר ונדאג שתקבלו את השירות הטוב ביותר. 

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן