עריכה לשונית לעבודת דוקטורט

תוכן עניינים

עריכה לשונית לעבודת לדוקטורט הינה נושא שרבים מן המרצים העתידיים מתחבטים בו.

בשונה מעבודות אקדמיות רגילות, עבודת דוקטורט הינה עבודת מחקר אישית של מרצה עתידי, שבסיומה הוא מקבל תואר ד"ר (דוקטור), כסימן היכר לעבודותיו ולמחקריו הרבים מנשוא.

למעשה, המרצה העתידי הוא סטודנט מתקדם, שהתואר הראשון והתואר השני כבר מאחוריו, והוא מעוניין לפתח קריירה אקדמית. המחקר הינו חלק בלתי נפרד מחייו, ומה שמבטא היטב את המומחיות שלו בנושא מסוים.

עבודה כזו כוללת בתוכה רעיון, או השערה, שיש בידי המרצה העתידי והוא רוצה להוכיח אותה דרך שימוש במחקרים רבים נוספים.

אם גם אתם הולכים להיות מרצים ביום מן הימים, וכבר אתם מתכננים את המחקר הבא שלכם פרי ידכם, המאמר הזה בשבילכם. החברה שלנו מסייע לא רק לסטודנטים של התואר הראשון ושל התואר השני, אלא גם לסטודנטים המתקדמים (בהלצה ניתן לכנות אותם: "סטודנט- על")- הלא הם המרצים העתידיים של האקדמיה בישראל.

בואו ונתחיל.

סטודנטית מבצעת עריכה לשונית לעבודת דוקטורט

אז מדוע צריך עריכה לשונית לעבודת דוקטורט?

כפי שהוזכר לעיל, עריכה לשונית לעבודת דוקטורט נחשבת לאלמנט החיוני ביותר. ונשאלת השאלה: מדוע?

הרי המרצים הם אלו שמלמדים את הסטודנטים בנוגע לכתיבה נכונה ונאותה של העבודות שלהם, המרצים הם אלו ששמים לב לאופן הכתיבה והם אלו, בסופו של דבר, שנותנים משוב בסופה.

מדוע שהמרצה יזדקק לכך? ובכן, התשובה הינה כי כל אדם באשר הוא, בכל מעמד, זקוק לכך. עריכה לשונית עוברים לא רק סופרים מתחילים וסטודנטים בשלהי הסמסטר של התואר הראשון שלהם, אלא גם מומחים, חוקרים וגם סופרים מוכרים. במילים פשוטות יותר: כולם כולל כולם צריכים לעבור את התהליך. ושוב: מדוע?

מכיוון שמדובר במרצה עתידי, על אחת כמה וכמה יש להקפיד שבעתיים על הצורה בה הוא כותב את מחקרו. בניגוד לסטודנט, שכותב את עבודתו כחובתו למען השגת התואר, הרי שהמרצה העתידי כותב את עבודתו מתוך רצונו להשיג את הדוקטורט, וכי לעומת הסטודנט- הוא בחר בכך!

ולכן, חשוב שכל עבודה כזו תיבדק היטב, ותיכתב ברמה האקדמית הגבוהה ביותר, וגם ברמה המדעית הגבוהה ביותר. על אחת כמה וכמה שיש להקפיד על אי שגיאות כתיב ואי שגיאות תחביריות, יש גם לסגנן את הכתיבה, כך שתותאם לעבודה כבדת משקל מסוג זה.

המרצים הם דמויות ייצוגיות של עולם האקדמיה, ולכן אסור שעבודתם לא תיבדק בידי עורכים לשוניים מנוסים, שתפקידם להעיר לו על כל טעות כתיבה, מקטנה ועד גדולה, וזאת כדי להביא את מחקרם לידי מוצר מוגמר לפני יציאה לאור.

ולכן, אצל חברתנו נמצאים מיטב העורכים הדגולים, שהמומחיות שלהם הינה עריכה לסוג ספציפי זה של עבודות.

דוגמא נפוצה

עבודת , לה נדרשים הסטודנטים לתואר ראשון או לתואר שני, מהווה דוגמא נפוצה לעבודה עם מבנה דומה.

עבודה זו בנויה מפרקי סקירת ספרות נרחבים, אמנם לא בהיקפים דומים לאלו של סוג העבודה שעליו המאמר המדבר, אך בהיקף כזה שיבהיר את מידת ההתייחסות הרצינית לכתיבתה.

מלבד זאת, עבודה זו מכילה את המחקר עצמו, והרצון לאשש או להפריך את שאלת המחקר שלו. גם עבודה זו מכילה עמודים רבים, וזאת בשל ההשקעה המרובה הנדרשת לשם ביצועה.

מידע נוסף ורלוונטי

צריכים לדעת עוד? מעולה, אתם מוזמנים להיכנס אל מאמר נוסף שעוסק בכל הנוגע לעריכה אקדמית – ונמצא כאן. קריאה מהנה.

לכל מידע או מענה, אתם מוזמנים כמו תמיד ליצור איתנו קשר ונסייע לכם בצורה הטובה ביותר, ובלבד שתצאו מרוצים משירותנו.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן