איך כותבים תקציר לעבודה אקדמית?

תוכן עניינים

כתיבת תקציר לעבודה אקדמית זהו שלב שכל הסטודנטים חוששים לקראתו כאשר הם כותבים עבודות אקדמיות כיוון שרוב הסטודנטים אינם יודעים איך לכתוב אותו בצורה נכונה.

מהי עבודה אקדמית?

עבודה אקדמית היא עבודה שאתם צריכים להכין במסגרת קורס שאתם לומדים לקבלת תואר אקדמאי. כתיבת עבודה אקדמית זוהי מטלה שכל מרצה נותן לסטודנטים שלו במסגרת לימודי הקורס.

עבודה אקדמית יכולה להיות בת מספר קטן של עמודים, כגון עמוד או שניים, אולם היא יכולה להיות גם עבודה ארוכה בת שלושים עמודים ואף יותר. הכל תלוי באיזה שלב בלימודים אתם, איזה קורס אתם לוקחים, מי המרצה שלכם ועוד.

בהגשה של עבודה אקדמית אתם צריכים לדאוג לשלבים ברורים שלא ניתן לדלג עליהם. לדוגמא, תמיד צריך להיות שער לעבודה אקדמית בדף הראשון שבו אתם רושמים פרטים קבועים מראש כגון: איזה קורס זה, מי המרצה, על מה העבודה שלכם, מי אתם וכן השנה.

סוגי העבודות האקדמיות הם רבות אולם לא בכל עבודה אקדמית צריך להיכלל גם תקציר לעבודה אקדמית. תקציר קיים רק בעבודות סמינריוניות או עבודות גמר, כלומר בעבודות גדולות בעלות מספר רב של עמודים.

תקציר לעבודה אקדמית
תקציר לעבודה אקדמית

מהי עבודת סמינריון או עבודת גמר?

עבודות סמינריון או גמר אלה הן עבודות מחקר בעלות מספר רב של דפים. מדובר בעבודה שמצריכה זמן רב לכתיבתה. בעבודות גמר או סמינריון אתם צריכים לצרף בדף השלישי, לאחר השער ותוכן העניינים, את התקציר של העבודה שלכם.

חשוב מאוד לזכור שבבואכם לכתוב עבודות אקדמיות, במיוחד עבודות סמינריוניות ועבודות גמר, אתם חייבים לזכור את כל כללי הכתיבה הנכונים של כתיבה אקדמית. אתם חייבים לדאוג למראי מקום לכל הציטוטים שלכם, אתם חייבים אזכורים, אתם חייבים שתוכן העניינים יהיה כתוב בצורה נכונה ואתם חייבים לדאוג לכתוב את הרשימה הביבליוגרפית שלכם לפי כללי ה-APA של האקדמיה. איך לרשום ביבליוגרפיה בצורה נכונה? לחצו על הקישור ותקראו על זה.

מהו תקציר של עבודה אקדמית?

כאמור, תקציר לעבודה אקדמית מופיע תמיד בתחילת העבודה המחקרית שאתם כותבים.

לרוב, המרצה יתן לכם הוראות מדויקות איך הוא צריך להיראות, כמה מילים אמורים להיכלל בו, איזה אורך הוא צריך להיות וכדומה.

אם לא נאמר לכם אחרת, אזי התקציר אמור להיות בין חצי עמוד לשלושת רבעי העמוד, בדרך כלל, עד 300 מילים ולא יותר.

התקציר נכתב בסיום העבודה שלכם, לאחר שערכתם את המחקר שלכם, לאחר שכתבתם את הממצאים ודנתם בפרק הדיון במה שגיליתם במסגרת המחקר.

הרעיון מאחוריו הינו שמי שיקרא את התקציר יבין מיד על מה העבודה שלכם והאם הוא רוצה לקרוא אותה.

מה חשוב לרשום בו?

אתם חייבים לכלול במסגרת התקציר את מטרת העבודה שלכם, מה יצאתם לחקור במסגרת המחקר שביצעתם.

אתם צריכים לרשום בתקציר באיזה כלי מחקר השתמשתם, איזה שאלון חילקתם וכדומה.

אתם צריכים לרשום בתקציר מי היתה אוכלוסיית היעד שלכם, מה היה גודלה, למה בחתם בה, איזה פרטים חשובים היא כללה ועוד.

אתם צריכים לרשום במסגרת תקציר לעבודה אקדמית מה גיליתם במסגרת המחקר, מה היו הממצאים העיקריים של המחקר שלכם, האם הם תאמו את השערות המחקר שלכם וכדומה.

בשלב האחרון של התקציר תרשמו לאלו מסקנות הגעתם במסגרת המחקר שביצעתם.

טיפים חשובים בכתיבה של תקציר לעבודה אקדמית

אל תכתבו תקציר ארוך מדי. תקציר לעבודה אקדמית אמור להיות עד שלושת רבעי העמוד, לא יותר מזה.

אל תכבידו במילים. תכתבו בתקציר רק את הדברים החשובים ביותר במחקר שלכם.

אל תעתיקו את המבוא שלכם כתקציר. למרות שהם דומים, אלה עדיין שני דברים שונים. בנוסף, אל תרשמו בתקציר אזכורים. זה לא המקום שלהם.

בהצלחה!

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן