עריכת עבודות אקדמיות – מאמר הסבר

תוכן עניינים

עריכת עבודות אקדמיות היא תחום מבוקש מבחינת כמות הפניות שהחברה שלנו מקבלת מלקוחות לגביו. ומדוע? כי פעמים רבות, הם פשוט הולכים לאיבוד בנוגע לביצוע המטלות שלהם.

הם אינם בטוחים בנוגע לדרך שבה כתבו את העבודה והם גם אינם בטוחים האם הם כתבו מספיק תוכן או שהתוכן שהם כתבו פשוט לא מספיק "משכנע" או "חזק אקדמית", כפי שניתן להגדיר זאת בלשון הדיבור.

למידע נוסף ומעשיר בנוגע לעריכה אקדמית – לחצו כאן לכניסה. נמשיך אל המאמר.

אם גם אתם סטודנטים שקוראים את מה שכתוב כאן ומרגישים את מה שמרגישים רבים מן הסטודנטים בישראל בכל מה שנוגע לנושא הנזכר לעיל- הישארו כאן, כי המאמר הוא בול מה שאתם צריכים לקרוא. נתחיל.

עריכת עבודות אקדמיות

מה צריך לדעת?

לפני שתדעו בנוגע לעריכת עבודות אקדמיות, קודם יש לדעת את הבסיס לכל זה: עבודות אקדמיות. אלו עבודות שיש בהן סטנדרטים אקדמיים, ויש לעמוד בהם.

קודם כל, יש להקפיד על כתב ברור, רהוט וקריא, בנוסף לכתיבה נקייה, מסודרת וחפת שגיאות שונות. רצוי להשתמש בגופן דויד בגודל 12 לכתיבת התוכן, ואז להעלות ל 14 או ל 16 לצורך כתיבתן של כותרות משנה ולהעלות ל 20 ומעלה לצורך כתיבתן של כותרות ראשיות. מה הכוונה בעצם? לשמור על אחידות, שמבנה העבודה ילך על אותה דיסציפלינה טכנית קבועה. יש לכתוב בפסקאות על מנת ליצור סדר.

עבודות כאלו יכולות להכיל עמוד אחד ועד מספר רב של עמודים, כאשר כל זה תלוי בסוג העבודה שנכתבת. רצוי למספר את העמודים בכל עבודה לצורך אסתטיקה, לצורך סדר ולצורך התמצאות במרחבי העבודה, כאשר זה משול למפה שהקורא מחזיק בידו והוא חפץ למצוא את יעדו. מספור של העמודים יקל גם על עליכם עניין ההתמצאות ומציאת דבר מה מסוים בתוך עבודתכם.

רצוי שיהיה תוכן עניינים (לא חובה), וזה בנוסף למספור העמודים. וזאת, מאותה הסיבה: להקל עליכם ועל מי שקורא את העבודה שלכם.

רק שתדעו זאת- אי הקפדה על כללי הבסיס יכולה להוביל להורדת נקודות בציון של כל עבודה, ולכן יש לשים לב לכל דבר שאתם כותבים בה.

עריכת עבודות אקדמיות – כיצד?

אז כיצד עושים זאת? באמצעות עריכה לשונית. כל עבודה צריכה לעבור עריכה כזו, אך גם מעבר לעולם האקדמי: כל ספר שנכתב, בכל ז'אנר, עבר את העריכה הזאת.

גם גדולי הסופרים יודעים שהחומר שלהם צריך לעבור "טיפול" לפני שהם מעלים אותו על דפי הדפסה ועל כריכה אחורית וקדמית.

בעריכה זו מקפידים על הדברים הבאים:

  • הימנעות משגיאות כתיב ושגיאות תחביריות- נפוץ מאוד ושב על עצמו בעבודות
  • פיסוק וניקוד נכונים
  • שימוש במשלב נכון
  • יצירת פסקאות לפי נושאים ולפי תתי נושאים בתוך תכני העבודה
  • כתיבה מדעית ואקדמית
  • שימוש נכון במילים עבריות, ורצוי שימוש במילים גבוהות, שבדרך לא עוברות שימוש בשפת היומיום
  • מחיקת שורות מיותרות ו"דביקות", שאינן מוסיפות אלא גורעות מן הכתוב
  • שיפור כתיבת מילים והוספת ביטויים שביכולתם להעלות את רמת הכתיבה בעבודה
  • שכתוב פסקאות שלא צלחו תחת ידי הסטודנט המחבר
  • דקדוק נכון ומדויק בעברית

למעשה, לאחר שעברתם את התהליך, בהחלט העבודה שלכם מוכנת להגשה למרצה!

מידע נוסף ורלוונטי

מלבד זאת, חשוב ליצור שער מסודר לעבודה שלכם. כיצד עושים זאת? מוזמנים להיכנס למאמר שמדבר על אודות שער לעבודה אקדמית.

לבעיות, שאלות ומענות- פנו אל השירות שלנו עוד היום.

מאמרים נוספים

/ 5.

פנו אלינו למידע נוסף וייעוץ חינם
דילוג לתוכן